ניתוח החלפת ברך חלקית

הברך האנושית בנויה משלושה מדורים. המדור הפנימי, המדור החיצוני והמדור הקדמי (מדור הפיקה). כאשר ישנו תהליך של שחיקת סחוס, ברוב המטופלים התהליך פוגע בחלקים שונים של הברך ובמידה ומחליטים על ניתוח החלפה יש לבצע החלפה מלאה של הברך.

אולם, בחלק מן המטופלים הפגיעה ממוקמת במדור אחד של הברך, לרוב המדור הפנימי. במקרים אלו, ולאחר שוידאנו כי הפגיעה אכן ממוקדת, ניתן לבצע ניתוח החלפה חלקית של הברך (Unicondylar knee replacement). אפשרות זאת בעלת יתרונות רבים. רובו של המפרק נשאר במקומו, כולל הרצועות הצולבות. הניתוח הוא קטן יותר, ההחלמה קלה ומהירה יותר ואנו משמרים את מנגנון התנועה הטבעי של המפרק. ההקפדה על בחירת הפעולה הנכונה לכל מטופל היא חשובה ביותר. החלפה חלקית של הברך כאשר ישנה סכנה להתפשטות הפגיעה גם לאזורים אחרים של הברך עשויה להצריך בהמשך ניתוח חוזר להחלפה מלאה של הברך. לכן, בדיקה קפדנית, ביצוע צילומי רנטגן בעמידה ובדיקת MRI של הברך חיוניים לפני קבלת ההחלטה על סוג הניתוח.

אפשרות זאת בעלת יתרונות רבים. רובו של המפרק נשאר במקומו, כולל הרצועות הצולבות. הניתוח הוא קטן יותר, ההחלמה קלה ומהירה יותר ואנו משמרים את מנגנון התנועה הטבעי של המפרק.

ההקפדה על בחירת הפעולה הנכונה לכל מטופל היא חשובה ביותר. החלפה חלקית של הברך כאשר ישנה סכנה להתפשטות הפגיעה גם לאזורים אחרים של הברך עשויה להצריך בהמשך ניתוח חוזר להחלפה מלאה של הברך. לכן, בדיקה קפדנית, ביצוע צילומי רנטגן בעמידה ובדיקת MRI של הברך חיוניים לפני קבלת ההחלטה על סוג הניתוח.